Week 1

Goedemorgen reismeemensen, ik zal jullie besparen om niet te veel in te gaan over de lange, hele lange, bulten lange reis hier naar toe. We hebben er intotaal ongeveer 30 uur over gedaan. Van huis naar schiphol (vroeg in de ochtend met twee auto's sterk dat vol geladen was met de moeders, zusje, Jelle en mijn lieve vriendinnetje. Ook pa was aanwezig op schiphol. Ik vind het mooi!) Van schiphol naar Singapore (12:30 uur) van singapore naar Brisbane (7:30 uur) en van Brisbane naar Wellington (3:30 uur), onze eind bestemming.

Met onze tassen etc was het goed geregeld en konden mooi in één keer deuuurr.

Op naar ons hostel, stonden we mooi voor een dichte deur..    heel even het gevoel dat we buiten ergens in een parkje op of onder een bankje moesten gaan slapen met onze dikke bagage (ook leuk voor een keer), maar het viel mee en kwam er toevallig iemand langs die de code had van dat hostel en daarna ook weer weg liep.. ik vind het mooi!

Wat niet zo mooi was was dat we ieder een aparte kamer kregen toegewezen bij drie onbekende mensen en ook nog eens allebei op krakend stapelbed moesten klimmen en zo die andere mensen wakker maakten. Het was tenslotten om 01:30 uur. Nja tis nait anders. En dooooor!

Roelof en ik hadden nait best geslapen, roelof werd wakker gehouden door een snurkdurk en een in slaappratende meisje dat hele liedjes zong in haar slaap en ik.. nee ik niet, maar lag wel wakker de hele nacht. Om half 8 waren we dus alweer paraat, fris en fruitig om de dag te beginnen als twee echte backpackers. Jaja we horen er nu echt bij. Wellington in met all eyes on us  , lachen man. We liepen wat rond op zoek naar een simkaart, door de stromende regen maar dat boeide ons toch lekker niks. Het viel ons op dat hier de mensen naar je toe komen om hulp aan te bieden en niet andersom. Ik vind het mooi!

Nu op zoek naar het station voor een busticket naar Palmerston North. Om naar vrienden van mamsie en Jelle en waar we de aankomende dagen gaan verblijven. We moesten twee uur de bus, easypeasy. We keken onze ogen uit. Mooie bergjes, mooie huisjes, mooie mensjes, alles is mooi.

Eenmaal in Palmerston North, we waren er nog geen 5 minuten, kwam er een G naar ons toe gelopen en wilde ons op een subtiele manier wat verkopen. Natuurlijk nee gezegd, verstandige kerels   na wat rondjes lopen met all eyes on us en onze wel verdiende biertje genuttigd werden we opgehaald door Roeland. Zoals je op de foto's kan zien, ziet het er hier geweldig uit. Eem lekker tot rust komen. Sportschoentjes aan en even der op uit. En gisteren even lekker in het bubbelbad gezeten met mooi uitzichtje. Een goed begin in het halve werk.

Ook is Roelof vanaf gisteren in bezit van zijn eerste auto (opzich wel beetje apart aan de andere kant van de wereld..) dat ik heb betaald   das handig zeg. Maar nu kunnen we als echte freebirds een route uitstippelen voor de aankomende weken. Dus dat is ons plan. Jullie horen van ons!

Dag 6

Na een super relaxte week in Palmerston North bij Roeland, Nathalie, Eline, Isa en Naut zijn wij helemaal uitgerust om verder te gaan met onze reis. We danken hun zeer! We hadden niet beter kunnen beginnen aan onze world trip, waarin we nog vele dingen gaan we beleven.

Gister ochtend begonnen met een sessie in de sportschool (en dat op een zondag). Ook hier fit blijven natuurlijk. Niet met opa buik terug komen   daarna zijn we met het echte werk begonnen en hebben we 'de' planning gemaakt voor het zuider eiland. We got a plan! Daar word je toch enthousiast van mannnn.

Het plan is: bootje van het noorder eiland naar het zuider eiland (tocht van 4 uur), dan komen we aan in Picton, rijden we door naar Nelson en hebben we daar een hostel geboekt voor 1 nacht. Dikke vette prima! Morgen rijden we door naar het abel tasman national park om onze eerste echte hike te gaan mee maken. Camping spullen mee, onze gloed nieuwe wandel patta's aan, mooi natuur en daar goaaan we, op avontuur. Mop mop gas der op!

Vandaag regenachtig helaas.. hopen dat we morgen beter weer hebben. Dat was het wel weer een beetje.  Ciao

Tinas

Mooi verhaal zet ehm op kerels

Ruud vriend van jhonny

Veel plezier jongens

Ingrid

Leuk zo’n blog!!
Veel plezier met jullie reis :-)

René

Leuk om te lezen.....
Have fun en geniet ....
Hebben ze daar wel bier Jordi?

Sanne

Lekker genieten ?!

Roelof en Jordi Sikkens en Boelhouwer

Rene, genoeg lekkere biertjes hier!

Grietje

Veel plezier! Ik lees graag mee!

Tinus

Veel plezier!!