Week 5

Reismeemensen, Roelof en ik zijn na onze geweldige ervaring in Coromondel naar Paihia gereden. Dit is een klein dorpje in the Bay of Islands. Het gebied met een 16km lange baai bijna helemaal boven aan van het Noordereiland. Het was weer een reis van 8 uur inclusief een uur file in Auckland, maaar natuurlijk was het weer de moeite waard.

In Paihia sliepen wij in onze tentjes voor twee nachten. Prima plekje. Het leek net dat we onze tentjes in de dierentuin op hadden gezet. Een orkest van vogel geluiden. De hele dag door. Zo veel verschillende vogels met zulke harde geluiden. Toch anders dan anders. Ik vind het mooi!!

Na een nachtje slapen waren we weer topfit. We zijn toen naar Urupukapuka gegaan. Dit is een onbewoond eiland met, als je op het puntje van de berg staat, ongelofelijk mooi uitzicht, relaxte sfeer en vele super mooie stranden, waar je eem lekker kan genieten. Dat hebben we dan ook maar eem gedaan jaaa. Omdat het kan! In Paihia hebben we een paar snorkels gehuurd en toen op de boot gestapt. Tochtje duurde 45 minuten. In het begin was ik nog beetje sceptisch over het weer en sputterde het wat, maar toen we er eenmaal waren begon het zonnetje er toch mooi door te komen hehe Lekkah!

Het was dan ook genieten geblazen. Wel zijn we heel snel met snorkelen gestopt, want er was helaas niet veel te zien langs de stranden waar wij zijn geweest. En Roelof die was zijn snorkel kwijt geraakt.. vraag me niet hoe er lagen van die zitzakken op het strand waar je zo heerlijk chillllll in kan liggen. Daar zijn we in geploft en niet weer uitgekomen tot dat de boot ons weer kwam ophalen, een paar uur later. Geen zorgen, geen gehaast en geen tijd. Genieten geblazen!

Dag 31, alweer een maand van huus. Het reizen wordt toch een beetje normaal. Je mist bepaalde dingen wel heel erg, zoals mien laiverd loveyou. En de rest natuurlijk ook hehe, maar de andere kant we zijn hier maar één keer en dan wil je zo veel mogelijk zien en ben je heel benieuwd wat je nog allemaal tegen gaat komen, want we zijn nog maar op 1/6e deel van onze reis. Whoopwhoop. Oke en door.

Dag 31 hebben we de tentjes ingepakt en zijn we weer naar het zuiden gereden, richting Palmerston North waar we met de vrienden van mamsie en Jelle kerst gaan vieren! Omdat het nog 10 uur rijden was vanaf Paihia gingen we het in twee keer rijden. Wij kwamen na ongeveer 5 uur rijden op een splitsing van twee plaatsen. We konden naar Raglan, een klein plaatsje waar je goed kan surfen en heel touristisch is of naar Hamilton, wat een grotere plaats is en iets minder touristisch, maar meer barren en restaurantjes. We hebben de keuze gemaakt om naar Hamilton te rijden. En toen ook maar een hostel geboekt.

Het was een backpackers hostel. Echt wel een goed plekje. Goede locatie in Hamilton, kamer met goeie bedden en prima gezamelijke ruimte met keuken en alles er bij. Zelfs een ontbijt voor de volgende dag. Het was helaas geen ontbijt zoals bij het van der valk hotel. Lekker simpel een geroosters broodje met wat jam er op hehe. Maar wel leuk om wat andere mensen te spreken die ook reizen of op vakantie zijn hier in Nieuw Zeeland.

De tweede dag in Hamilton was the sunnn weer met ons en dachten wij, een perfect dagje om eem naar Hamilton Zoo te gaan. Daar even paar uurtjes rond gehuppeld. Lachen toch. Daarna zijn we nog naar Hobbitton gegaan. Dit is de woonplaats van de Hobbits uit de film Lord of the rings. Hier kregen wij een tour en konden wat rond lopen. Toen we terug waren hadden we dikke vette trek. Gelukkig zaten er genoeg koraanse restaurants in onze straat van ons hostel, dus daar ook meer eem wezen kieken met dikke bbq en onbeperkt eten ik hou er van hoor potverdikke.

Jup, next day was weer reisdag. Maar nogsteeds is het geen straf om 5 uur in de auto te zitten. We blijven genieten van de bergen, wegen, vulkanische gebieden, de dessert road en ga zo maar door. Niceyyy!

Weer gearriveerd bij de fam. De Vries. Daar hebben we weer super dagen gehad. Lekker bijgekomen. Ook konden we weer eem sportschooltje in, heerlijk was dat. De kerstdagen daar dus gevierd. Een kerstontbijt zoals we dat thuis ook altijd doen, met gezelligheid en lekker (veel) eten. Voor in de avond had iedereen wat gemaakt. We hadden een perfect klaargemaakte lamsvleesbout, poeh! Een lekkere salade, kip en nog veel meer lekkernij. Roelof en ik hadden onze zelf gevangen en gefileerde vis dat wij zeven dagen lang, speciaal voor kerst, goed bevroren hebben gehouden, klaargemaakt met kruiden uit tuintje van Roeland en Nathalie. Niemand hoeft zich iig zorgen te maken dat wij hier verhongeren

Het was een goede en geslaagde kerst aan (voor jullie) de andere kant van de wereld!

Dit was het dan voor week 5.

Jochem

Leuk om jullie verhaal weer te lezen! Geniet er van!?

Marieanne

Mooie verhalen weer, daar word je blij van !! Wij kijken uit naar week 6!

Jaap

Heel goed! Geweldig! En alles gaat ook nog goed!!!!!
Moi, pap&moeksie

Ronald jansen

Prachtig verhaal, jullie vertellen het zo mooi .het is net of je er zelf bij bent.
Jongens ik wens jullie een prachtig nieuw jaar, en veel avontuur.
Groet Ronald

Hilda Bazuin

Hallo boys.
Weer met jullie mee gereden naar verschillende plaatsen . Zo te lezen krijgen jullie genoeg te eten .
Dat Jordi zien laiverd mist is natuurlijk een heel goed teken.
Maar veel genieten daar.
Wanneer gaan jullie Nieuw - Zeeland verlaten ?
We zijn weer benieuwd naar het volgende reisverslag.

Roelof en Jordi Sikkens en Boelhouwer

Dankjewel iedereen! Wij gaan 5 januari nieuw zeeland verlaten en dan naar Tasmanië. Wij wensen iedereen ook alvast een goed uit einde en een fijne jaarwisseling! Groeten Roelof en Jordi

Maaike Prins

Wat weer een mooi verslag van jullie belevenissen.Fijn dat de Kerstdagen in huiselijke kring gevierd zijn,was denk ik als een warm bad. boys geniet verder van de mooie reis.

Mama Irma

Goed te horen kerels! Fijn te lezen en zien dat het zo goed gaat. Doe daar de hartelijke groeten van ons en ook voor jullie! Dikke zoen van de andere kant van de wereld waar jullie uiteraard ook worden gemist!

PS Jullie zijn nu getrouwd en met z'n drieën? :) (Roelof en Jordi Sikkens en Boelhouwer)

oma

wat weer mooie verhalen, Hamilton,ben ik ook geweest.
Een fijne uit einde en een nog betere begin.
dag Jordi & Roelof

Nykyy