Week 7/8

Reismeemensen, goidag!

Begin deze week hebben wij afscheid genomen van de fam de Vries. Wij bedanken hun nogmaals voor de super leuke en gezellige dagen bij hun thuis. We hebben alle spullen weer moeten inpakken en ons klaar gemaakt voor Tasmanië, waar we familie van Roelof gaan bezoeken.

Onze vliegtuig vertrok 5 januari om 06:05 uur vanuit Wellington naar Melbourne. T was daarom vroug pis'n. Roeland heeft ons midden in de nacht naar het vliegveld gebracht met kopje koffie voor onderweg. Super! We waren er mooi op tijd en daar gingen we dan, met vliegtuig naar Melbourne. Maar niet voor lang... Na ongeveer drie kwartier onderweg te zijn kregen we een melding dat er iets mis was ergens in het vliegtuig.. daarom konden we niet verder vliegen en moest onze piloot het toestel weer omdraaien en laten landen in Wellington. Vind ik niet mooi!

Omdat het toestel pech had hadden wij super veel meer pech. Want hierdoor hebben wij de volgende vlucht vanuit Melbourne naar Tasmanië gemist, deze werd helaas niet vergoed omdat het een andere vliegmaatschappij is en hebben we een nieuwe vlucht moeten boeken. Ook moesten we vanaf Wellington eerst helemaal naar Christchurch (zuidereiland NZ), vanaf daar naar Melbourne en toen nog een drie uur wachten op het vliegtuig dat naar Hobart International Airport vloog. Al met al een reis van achttien uur. Dus dikke acht uur vertraging.. nja, dat is iig beter dan helemaal niet aankomen! Altijd blijven lachen jaaaa

Uiteindelijk aangekomen in Tasmanië, stonden Dorety en Heino ons al op te wachten bij de bagage afhaal plek. Een half uurtje in de auto en waren al bij hun thuis. We kregen allebei een dikke kamer met een dik bed aangewezen. Ik vind het mooi! We hebben hier een hele boven verdieping voor ons zelf, met sauna hehe. Dikke luxe!

Persoonlijk vind ik het hier een super tijd. Heerlijk rustig en kalm. Geen gekke dingen zoals heel lang reizen, tentjes in en uitpakken en verzinnen waar we heen moeten etc. Gewoon lekker relax. Genieten van het weer en de vrijheid, verwend worden met de heerlijke ontbijtes van Dorety en de ritjes met auto door Hobart, Kingston, Sandy bay en de bergen met onze privé gids Heino. Heino weet van alles wel iets en heeft over alles wel iets te vertellen. Echt super fijne mensen zijn het. We worden hier dus eem goed verwend misschien zelfs wat te verwend hehe.

We hebben dus heel wat gezien. De Boronio en Sandy beaches, mount Nelson en Mount Wellington (ook wel mount Kunanyi genoemd), een wijn proeverij, de Mona museum, heel wat Walibees gespot en bijna elke ochtend een wandeling gemaakt over het Kingstonbeach. Dit deden we samen met Heino, Dorety en hun hondje Otto. Hun standaard ritueel.

Vandaag hebben we eem lekker een wandeling gemaakt over de markt in Hobart met zonnetje er bij. Lekker vakantie gevoeltje hoor. Is toch moooiiiii

Het was vandaag ook alweer onze laatste dag hier op Tasmanië, jammer genoeg.. Time flies if you having fun! Wij gaan ons klaarmaken om weer aan het werk te gaan. Lang geleden zeg.. geen idee meer hoe dat voelt

We vliegen morgen vroeg naar Melbourne, gaan daar dan een hostel zoeken, de stad verkennen en dan ook op zoek naar een job. Ben heel benieuwd waar wij morgen terecht komen. Maar we zijn iig goed uitgerust en klaar voor een nieuw avontuur!

Dat was het voor nu weer. Ik ga voor de laatste keer nog even de sauna in, we zien elkaar over een paar dagen weer ciaooo

Aangekomen in Melbourne. We waren er mooi op tijd, want we vlogen al om 08:00 uur richting Melbourne. Wat een stad met ongelofelijk hoge gebouwen. Direct maar een hostel opgezocht vlakbij het station midden in het centrum van Melbourne. Het was super druk hostel waar mensen om 10:00 uur al of nogsteeds lekker wappie rond liepen. Nja toe maar, daar één nachtje geboekt. We konden daar onze tassen dumpen en toen zijn wij de stad in gegaan om de boel te verkennen. Super mooi! Overal straat artiesten te vinden. We zagen een gitarist, een drummer met mondharmonica, een jongen die lekker zat te rocken en nog wat andere straat artiesten. Ik vind het mooi! Daarna nog een biertje gedaan op een soort platform op het water met mooi uitzichtje

Dag 55 werden we wakker en hebben wij ons plan wat gewijzigd. We pakten onze spullen in, stapten ons hostel uit en besloten we dat we naar Brisbane gingen. Roelof eem smsje naar familie van Dam en we hadden een slaapplek voor de komende dagen. Nicey! Ons plan was om vanaf daar een tien daagse trip te doen. Die hebben we daar dan ook geboekt. De 10 days trip from Brisbane to Cairns. Deze reis gaat langs Rainbow beach, Frazer Island en Whitsunday Island. Typ dat maar even in via Google en dan weet je precies wat voor zware trip wij gaan ondernemen.. poehh dat worden zware tien dagen!

Jullie horen van ons over een paar dagen!

Jaap

GGGGGAAAAAAAAAAAFFFFFFFFFF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Henk Schuurman/opa

Echte spanning en daarna echte ontspanning, wat wil je nog meer.
Werken???????????...........da's heel moeilijk hoor! Na zoveel vrije tijd. Als je lichaam dat maar aan kan!!!!

Roeland

He Jordi, zonnebril nog op tijd gekregen in Tasmanië?

Roelof en Jordi Sikkens en Boelhouwer

Nee helaas ? hij wordt nu naar Brisbane gestuurd wanneer hij aankomt in Kinston!

Hilda Bazuin

Hallo boys.
Het vliegen van Nieuw Zeeland naar Tasmanie ging dus met horten en stoten. Maar uiteindelijk kwamen jullie er wel.
Tasmanie is voor mij heel erg bekend omdat er zoveel familieleden wonen. Leuk dat jullie een aantal van hun hebben ontmoet.
En Roelof het was leuk.. zeg maar heel erg leuk , dat ik jou aan de telefoon heb gehad.
Nu zijn jullie onderweg naar Australie. Om daar een langere tijd te zijn.
Komen er nog foto's van Tasmanie?
Groetjes van Hilda

Maaike Prins

Wat weer een belevenissen,fijn dat jullie zo mogen genieten.Positief blijven bij het zoeken naar werk.
Maar ook blijven genieten van dit nieuwe avontuur.
groetjes Maaike

Lucy

Wat een bijzonder uitdaging weer en belevenissen. Gelukkig dat het goed is gekomen , eng idee als er iets mis is met het vliegtuig.
Heel veel plezier met jullie uitdagingen en een mooie reis verder.

Dikke knuffel ,
Tante Lucy