Week 9/10

Reismeemensen, daar zijn we weer! Het waren weer twee super toffe weken.

Aan het begin van week 8 waren we nog bij de familie van Dam. Wij zijn één van deze dagen naar het Surfers Paradise geweest. Dit leek dan ook echt een paradijs. Er stonden enorme hotels. Ik had ze nog niet zo hoog gezien. Leuke winkel straatjes, barretjes en een ongelofelijk mooi, wit en groot strand. Waar wij natuurlijk even lekkah gebruikt van hebben gemaakt. En de golven waren roeg. Ook hebben we een potje gebowld, maar daar gaan we niet dieper op in hehe. Het was iig een erg mooi daggie hoor!

Een andere dag gingen we naar de Currumbin Rockpool. Dit was een zwemplaats met een natuurlijke glijbaan. Het zag er geweldig uit. En ofcourse zijn Roelof en ik er een paar keer van af gegaan hehe. We zijn nog uit eten gegaan met de familie van Dam, hebben een privé concert van John gehad met zijn gitaar en zijn eigen geschreven songs. Heel vet! En de dag voordat we begonnen aan onze 10 daagse trip hebben we bij Kira (ook een dochter van Teresa en John) en haar vriend Raylee gegeten. Daar hebben we onze laatste top avond gehad in Brisbane. Wij bedanken hun allemaal voor de gastvrijheid en de leuke dagen.

The 10 days trip from Brisbane to Cairns

De trip begon vanaf het hoofdstation in Brisbane. Kira en Raylee hebben ons naar het station gebracht en hebben er voor gezorgd dat we mooi optijd waren. Om twaalf uur vertrok onze bus richting the Rainbow beach. Denk dat het een busreisje van vijf uurtjes was. We sliepen in een backpackers kamp. Er waren alleen maar kamers met zes of acht bedden. Deze ervaring was nieuw voor ons. Zoveel mensen van onze leeftijd op één plek met dezelfde planning als wij. Ik vind het mooi! De eerste avond zijn we mooi vroeg op gegaan, want de volgende ochtend gingen we dolfijnen voeren hehe. Dat was ook bijzonder. Zie foto's! Later op de dag hebben we uitleg gehad wat we op Frazer Island konden verwachten en werden we in groepen verdeeld. Onze bazen groep ontmoet. Group 6 it is!! We waren intotaal met z'n achten. Twee Norway guys, een Engels stelletje, twee Duitse jongens en Roelof en ik. Niceyyy!

De volgende dag gingen we op pad. Met twaalf dikke 4x4 auto's en in elke auto 8 personen gingen we richting de veerboot die ons naar Frazer Island bracht. Laat de oudste met de meeste ervaring maar eerst rijden ?? jaja dat was ikke. Ben nooit de oudste... mrja toe maar. Het was ongeveer 15 min naar de veerboot en 10 minuutjes met veerboot naar Frazer Island. Toen we er eenmaal waren was het echt helemaal geweldig! Over het strand heen broezn, muziekje aan, gezelligheid in de auto, de oceaan naast ons en af en toe zagen we een Dingo voorbij komen. Dit is een verwilderde hond soort dat leeft in Australië. Deze dag zijn we naar het Lake McKenzie geweest. Het zag er bijzonder mooi uit daar. Wit strand, super helder water en de omgeving was ook niceyyy. Het water had ook nog een heull aangenaam temperatuurtje. Ik vind het mooi!

In de avond gingen we als groep eten koken. Lekkah bamiii!! Daarna de avond afgesloten met drankjes bij het kampvuur, gezelligheid, goeie gesprekken hehe en als je naar boven keek zag je de sterren aan de hemel. Ken nait beter.

De tweede dag gingen we weer vroeg op. Totaal niet geslapen, omdat we op de grond sliepen, zonder kussen en het ook nog eens snikheet was in de tent.. en meneertje Roelof Cornelis sikkens die lag lekker te ronken als een oude vrachtwagen zijn ogen waren gesloten!!.. nja toe maar. Vroeg op dus.

Na het ontbijt gingen we weer mooi eem broezn. We gingen eerst naar een roestende scheepswrak. Het Maheno-scheepswrak, is één van de bezienswaardigheden op Fraser Island. Het spoelde in 1935 aan op het strand en werd in de Tweede Wereldoorlog gebruikt voor oefenbombardementen van de RAAF. Toen we die hadden bezichtigd reden we naar de Champagne Pools. Zie foto's! En ook nog naar een hoge klif gegaan waar we super mooi uitzicht hadden. Je zag ontelbaar golven. Ik heb iig er even goed voor gezeten en erg genoten.

In de avond natuuurlijk weer samen koken. Dit keer gebakken aardappelen, een lekker stukje beef met salade. Uiteraard ging het kampvuur ook weer aan. Dit keer niet alleen gezelligheid, goeie gesprekken en de sterren, maar ook een optreden van één van onze kampleiders met zijn gitaar. Klonk ook nog erg goed ook potverdikke. Moooiii! Oja en die andere kampleider die wilde ook wat aandacht en kwam met een zweep aan zetten dat hele harde geluiden kon maken.. beetje vreemd en apart verhaal. Ja.. Ik keek er ook raar van op en ik was zeker niet de enige. Nja toe maar. En door.

Laatste dag alweer aangebroken.. beter geslapen ? op de weg terug naar de bewoonde wereld zijn we naar een gave plek geweest. Het leek net een woestijn. Alleen maar zand. Zand zand zand. En helemaal achteraan, onder aan een heuvel, lag een leuk meertje waar we in konden zwemmen. Ook super mooi. Ik vind alles mooi ? helaas was dit onze laatste activiteit. Jordimans heeft toen iedereen weer veilig terug gebracht in die dikke 4x4 auto. We hebben super erg genoten van deze trip. We hadden een toffe groep en hadden niet beter kunnen wensen. Veel gelachen, veel genoten, weer veel leuke dingen gezien en veel plezier gemaakt. Super!

Het ene avontuur afgelopen en de volgende begon alweer. Wat een straf zeg.. dezelfde dag dat we weer in Rainbow beach waren aangekomen en afscheid genomen van onze groep (group 6!!) stapten we in de bus naar Airlie beach. Ritje van achtien uur ? lekkahh

Hier hebben wij een zeilboot trip gedaan. Weer hadden weer een leuke groep met dit keer veel Nederlanders. Met ieder zijn of haar eigen reisverhalen en komende reisplannen. Maar deze dagen eem samen doorbrengen op de zeilboot. Ik vind het mooi. Daar gingen we dan. Met intotaal 34 mensen de oceaan op. We gingen na ongeveer anderhalf uur tot twee uur aanleggen voor onze eerste snorkelsessie. Mooi pakje aan, snorkel+bril en flippers aan, camera van Sanno bij de hand en Whoopwhoop. Nog geen 1 min in het water en schrok me kapot. Dikke vette vis mejunggg. Voor mij was het de eerste keer echt snorkelen. Ik wist niet wat ik zag. Jammer genoeg kan ik de filmpjes nu niet met jullie delen. Het was zooo tof. Ik zwom tussen de honderden kleine, grote, mooie, vreemde, kleurrijke vissen. Een schildpad gezien die lekker eem zat te smikkelen aan een jellyfish. Terwijl we met tien man toe zaten te kijken. Boeide hem helemaal niks. Echt geweldig. Kon niet wachten tot de volgende snorkelsessie.


Iedereen zwaar uitgeput door het snorkelen. Daar hadden ze op bootje rekening mee gehouden. Volgens mij hadden onze groepsleiders naast dit baantje een baan als chefkok in een vijf sterren restaurant, want die hebben toch een potje lekker eten gemaakt deze dagen. Ik hou er van hoor. Aan het einde van de avond deed onze kapiteino een soort vel blauw licht aan. Aan de achterkant van de boot. Dit licht trok haaien aan. Kleine baby haaien. Super bizar!! Op het moment dat Roelof en ik naast elkaar zaten, op een trappetje, lekker chillen, haaien bekijken hoe ze rondjes zaten te zwemmen, dacht ik bij mezelf.. ik heb nu toch wel echt een vakantie gevoel. Meneer is gewoon lekker aan het genieten! ? de avond zo afgesloten.

Next day Whitesunday Island! Ongelofelijk mooi!! Als je dit eiland in Google in typt zie je hoe mooi het is. Bizar gewoon. We hebben daar duizenden kleine krabbetjes gezien, veel stingrays en een Lemonshark. En het strand was ook echt geweldig. Deze dag ook nog twee keer gesnorkeld. De eerste keer in Butterfly bay en de tweede keer Black Island. Ja wat moet ik hier van zeggen.. lekker rond drijven, genieten, visjes kijken, af en toe een hap zout water naar binnen mrjah dat heb je er voor over. Mooi mooi mooi. En weer lekker eten hehe. Zo blij als een ei zegmaar.

Day 68, onze laatste dag op zeilbootje. In de ochtend voor de laatste keer een uurtje gesnorkeld. Toen de kapitein iedereen aan boord had gingen we terug aan wal. Was nie zo lekker weertje nie.. poncho aan en gaan met die banaan. In de avond nog gezellig gegeten en een afterparty gehad met onze zeilboot groep. We kijken terug naar een geweldige 10 days trip. Geen moment spijt gehad dat we deze trip hebben geboekt. Super ervaring! Oost kust van Australië, it was amazing!

Dag 69 was onze laatste dagje alweer in Airlie beach. Beetje jammer. Maar het gaat zoals het gaat. Om 20:40 uur vertrok onze bus richting Cairns. Lekker de hele nacht rijden hehe. Tripje van negen uur. En deze dagen is het helaas alleen maar regen.. je kan niet alles hebben he!

Helaas is Roelof vandaag weer richting het koude Nederland gegaan. Dit vanwege zijn studie. Deze keuze was niet makkelijk voor hem. Maar wat moet dat moet. Zet hem op kerel!!

Dat betekent dat ik solo verder ga. Ik heb de keuze gemaakt om een nieuwe start te maken. Daarom een vliegticket naar het mooie Bali geboekt. Hier vlieg ik dan ook al morgen naar toe en ga vier nachten in Kuta verblijven. Ben iig heel erg benieuwd hoe alles gaat verlopen. Eén ding is zeker. Ik ga van elk moment genieten. Zo vrij als een vogel!

We zien elkaar in Indonesië!

Reacties

Reacties

Jochem

Geweldig, herken veel dingen die jullie ervaren. Je bent zo afgeleid tijdens het snorkelen van de vele dingen die je ziet onderwater. je vergeet de tijd. En als je dan uit het water komt ben je bekaf. Succes Jordi! (ik reis met je mee!)

Marieanne

Nu begint het echte werk ?!! On your own ! Succes!

Sanne

Veel plezier laiverd ??

Mama Irma

Oh wat weer een heerlijk verhaal. Ik sluit me aan bij Jochem; je reist niet helemaal alleen Jor!
@ Roelof, goede reis naar NL en kom snel een kopje koffie halen!
@ Jordi, goede reis naar Bali en ik hoor snel weer van je! Dikke kus.

Jelle

Mooi verhaal weer! En Jor, heel veel plezier de rest van je reis. En er zijn vast meer mensen daar....
@Roelof; goede reis back home!

Henk Schuurman/opa

Bofkont!

Papa..

Nou mooie verhalen en geniet er van, kan me t allemaal nog maar niet voorstellen datmaar jij t mee maakt maar zodadelijk indonesië daar kan ik me iets van voorstellen al zal er veel veranderd zijn in de tijd dat ik ben geweest.. veel plezier, goede reis en Paps is van ver af bij je...boxje

Maaike Prins

Geweldig wat weer een mooi verhaal van jullie belevenissen.
Dus ga je nu alleen verder reizen,ga je enkel naar Bali of volgen er nog andere eilanden?
Veel plezier Jordi je zult vast ook hier weer leuke mensen ontmoeten.

oma/andre

wat weer mooie verhalen en foto"s
Jordi je kunt het alleen,geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!