Week 11

Reismeemensen, selamat siyang. 

Dag 73, in de avond van vrijdag 1 februari, ben ik aangekomen op Bali. Met taxi ben ik naar mijn hostel Cara Care Inn gegaan. Mijn eerste indruk was goed. Het was er schoon, netjes en het zag er super modern uit. 

De volgende dag maar gelijk eem surflesje genomen op het strand van kuta bij indo Timun. Lekker relaxen. De golven waren niet al te heftig en daarom ging het een stuk beter dan de vorige keer in NZ. Toch een aantal mooie golven gepakt    Toen ik op het strand zat, in m'n stoeltje, met een bintang pilske, met het zonnetje en allemaal super relaxte indo's om me heen voelde ik mij op me gemak en dacht ik, hier kan ik me zeker nog wel drie maanden vermaken hehe. 

In een paar dagen tijd al zoveel mensen ontmoet en bijzonder dingen gedaan. Met Yani achterop een scooter naar een beach club. Zat met grote ogen achterop de scooter. Geen idee waar ik heen ging. Het verkeer is hier chaos, gekkenwerk. Iedereen rijdt waar hij of zij wil rijden. Links, rechts of in het midden. Een indo op brommer met twee surfplanken op zijn hoofd, een heel gezin op een scooter of een hele winkel achterop. Het kan hier allemaal. Ik vind het mooi!

Heb met een paar indo's op het strand gechillt (Kuta beach). Beetje niks doen en biertjes drinken en ondertussen de indo cultuur leren van lokale mensen. Gezellig mannn. Gekke indo's.

En niet te vergeten. Elke dag hier lekker makan (eten). Makan pagi, makan siyang, makan malam! De hele dag lekker etennn.

Na vier nachten in Kuta ben ik naar Singaraja, Lovina, gegaan. Naar mijn familie. Hier woont een broer van opa, oom Arie. Onderweg kwamen we nog whitemonkeys tegen. Ik heb ze eten gegeven. Maar zo vriendelijk waren ze niet, want zag verderop aapjes achter een toerist aan rennen. Bij mij waren ze rustig.

Ik werd warm ontvangen bij oom Arie. Kreeg direct een bord met makan. Bamiiiii. Lekkahh!

Het ziet er hier bulten mooi uit. Je moet het zien als een groot erf met heel veel kleine huisje er op. Net een kleine bungelopark. En in één van die huisjes mag ik in slapen. Lekker simpel, maar heerlijk. Op zijn indonesisch. Zijn hele tuin staat vol met allerlei verschillende fruitbomen en planten. Er lopen een paar kippen en poesjes rond. Soms een hond. Van alles wat. Ik kan lekker relaxen, zwemmen en rond lopen hier. Ook kan ik ook Arie zijn brommer gebruiken als ik dat wil. 

Na zoveel jaren er over te hebben gepraat en te fantaseren hoe het in Indonesië zou zijn, fantaseren over de cultuur, over de mensen hier en over het leven in Indonesië. Ben ik hier dan eindelijk toch en geniet ik volop. Ik zeg goodlife.

We zien elkaar volgende week. Smoga hari mu baik!

Reacties

Reacties

Grietje

Mooie reis maak je. Veel plezier in Indonesië.

Papa..

Lekker genieten junge..en veel plezier !

Hilda Bazuin

Hoi Jordi.
Wat leuk om je belevenissen op Bali te lezen/ Zo relaxed daar. En veel lekker eten daar.
Daar kan jij het nog wel een tijdje volhouden. Je moet het nu wel zonder je reismaatje Roelof doen. Wel jammer natuurlijk. Maar ga maar genieten daar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!