Week 14

Reismee mensen, week 14 is alweer voor bij. Het lijkt sneller en sneller te gaan. Na het eiland avontuur zijn we terug naar Kuta gegaan, konden we weer lekker op het strand zitten en naar bekende restaurantjes gaan. Heerlijk. 

Dag 97, op 23 feb, hebben daniel en ik samen een chauffeur gefixt voor een dagtrip en zijn we vroeg begonnen met onze dag. We werden stipt om 08:00 uur opgehaald bij ons hotel. Ik vind het mooi. Onze dag begon met een traditionele Indonesische dans. Dit duurde een uurtje ongeveer. Het was een soort toneelstukje en dans gemixt. Wat moet ik er van zeggen. Wij vonden het iig een bijzonder gebeuren haha   je moet het zien als een toneelstukje van kinderen van de basisschool, maar dan door grote en mini indo's uitgevoerd. Ik heb iig wel veel gelachen! 

Na deze dans bracht onze chauffeur ons naar een prachtige plek. Het was een heel groot park waar je rond kon lopen. We werden warm ontvangen en kregen direct een privé guide toegewezen. Zij gaf ons de keuze om eerst het park in te gaan of eerst te genieten kopie loewak of civetkoffie ook wel genoemd. Dit is één van de duurste koffiesoorten ter wereld(in Indo maar 5 euro). De hoge prijs wordt niet veroorzaakt doordat de gebruikte koffiebessen zelf zo zeldzaam zijn, maar door het zeer speciale productieproces.

Dit heb ik even van het internet geplukt voor jullie:

De koffiebes wordt verbouwd op plantages. Hier wordt deze gegeten door de loewak, een civetkatachtige. Het vruchtvlees wordt verteerd, maar de pit blijft intact en passeert het maag-darmkanaal. De pitten worden hierna teruggevonden in de ontlasting van de loewak. Ze worden gewassen en gedroogd en vervolgens van hun schil ontdaan. Hierna worden ze licht geroosterd. De aminozuren die tijdens het fermentatieproces zijn vrijgekomen werken tijdens het roosteren in op de pitten en zorgen voor de bijzondere smaak.

Ja ja, dat hebben we dus eerst gedaan en het was bulten lekkahhhh! Weer iets om van mijn bucketlijstje af te strepen   

Na het overheerlijke bakkie leuuttt zijn we het park ingehuppeld. Super vet zag het er allemaal uit. Je had een aantal van die grote schommels waar mensen dan in konden zitten en lekker konden schommelen en ondertussen een vette dikke fotoshoot hadden. Wij hebben dat niet gedaan, maar zag er wel vet uit. Daniel en ik zijn de uitkijktoren eem ingeklommen wat opzich best wel lastig was met een trappetje dat los hing. Voor mij als echte dakdekker was het natuurlijk appeltje eitje. Voor hetere vuren gestaan dan een los trappetje. Bij Daniel zag het er wel grappig uit iig hehe. Gelukkig leest hij deze blog niet   

Er waren ook nog mensen in het park hard aan het werk. Natuurlijk ook nog eem op de foto gezet. Een paar indo's waren dik een tunnel aan het hakken en andere indo's waren zonder beveiliging en met blote voeten een aantal meters in de licht aan het werk om iets te bouwen. Het kan hier allemaal! En natuurlijk namen wij het werk ook even over zoals je kan zien op de foto's.

We hebben als laatst nog een aantal tempels bezocht. Dit was ook erg leuk om te zien. Jurkje aan en goannn! Na de tour zijn we in Ubud gebleven en hebben we daar een hostel geboekt voor 4 nachten.

Ubud is een super mooie plek in het centrum van Bali. Je kunt er van alles doen, zoals een kookcursus, yoga lessen, zilversmit spelen en zelf een eigen ring maken of iets van houtwerk maken. Van alles wat dus. En natuurlijk ongelofelijk veel winkeltjes en eetgelegen!!

Wij hebben nog een scooter gehuurd en zijn we zelf een beetje op pad gegaan. Naar rijstvelden en een mooie waterval. Daniel is na twee dagen ergens anders heen gegaan en bleef ik in Ubud. Ik ben op een avond nog met een indo naar een aantal barretjes geweest en daar gepoold met twee Nederlanders. Het was allemaal weer een gezellige boel.

Omdat mij holiday visum ten einde was moest ik het land helaas even verlaten. Ik kan namelijk maximaal 30 dagen blijven met dit visum. Dan toch even lekker paar dagen naar Singapore joh! Voor drie nachten een mooi hotelletje geboekt met alles der op en der aan. Omdat het kan! 

De tijden waren helaas niet heel gunstig voor mij. Ik kon de 28ste pas rond 15:00 uur inchecken in het hotel en ik arriveerde de nacht van 27 of 28 om 01:30 op het vliegveld in Singapore. Ik heb toen een aantal uurtjes op de grond moeten slapen. Opzich maakt me dat vrij weinig uit. Maar helaas werd ik ongelofelijk ziek. Ik had last van mij keel, had koorts, voelde me zwak etc. Dus het was iets minder prettig dan normaal. Rond 08:30 taxi gepakt naar het hotel en moest ik idd nog wachten met inchecken. Dokter geprobeerd op te zoeken met alle energie dat ik nog had. Helaas niet gevonden, want het leek allemaal heel vaag of ik moest twee uur wachten of dokter was op vakantie of ze wisten het niet. Heb ik weer hehe. Mrjah maar terug naar hotel. Gelukkig waren de mensen van het hotel zo aardig om voor mij een uitzondering te maken en kon ik eerder inchecken. Rond uurtje of 1 en heb ik de eerste dag in Singapore noodgedwongen ziek in bed gelegen en kon ik heulemaal niksss. Gelukkig is het bed super chil   hoopte dat het the next dat beter werd. Mwhuaa mwhuaa. Met wat pijnstillers op en mee in tasje ging Jordi naar Little India. Dit is een wijk of gebied in Singapore vlakbij mij hotel. Heeft zijn eigen style helemaal. Wel heel leuk om te zien. Het was er ook erg druk en daar natuurlijk eem lekker gegeten. Gelukkig was mijn eetlust er niet vandoor gegaan   in de middag mijn nodige slaap gepakt en in de avond nog even naar Chinatown geweest. Ook weer genieten geblazen. 

Vandaag voelde ik me gelukkig weer wat fitter en had ik weer meer energie. Ik ben naar het centrum van Singapore gegaan en daar rondgelopen. Van het begin van de winkelstraat Orchard Road tot Marina Bay. Ongelofelijk veel mooie dingen gezien. Ik denk dat ze hier een competitie 'wie kan het grootst en het hoogst bouwen' aan het doen zijn. Het was super gaaf om hier een dagje rond te lopen. 

Morgen ga ik weer terug naar Indonesië en heb een aantal leuke plannen in de planningsss. We zien elkaar volgende week weer! Groetjes uit Singapore.


Reacties

Reacties

Jochem

??

Klaas

Ik lees het nog steeds met plezier. En jalouzie ha ha

Henny

Wat een prachtige reis maak jij. Dit zijn herinneringen voor het leven. Geniet ervan

Maaike Prins

Je maakt heel wat mee op deze reis.hoop dat je weer helemaal fit bent.

Hilda Bazuin

Hoi Jordi/
Ik heb weer genoten van je reisverslag/ Je kan het allemaal mooi vertellen.
De civetkoffie. Was deze koffie echt heel erg lekker ?
Het is inmiddels 9 maart. En je zult al wel weer het nodige hebben meegemaakt.
Geniet van alles daar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!