Week 12/13

Reismeemensen, het is alweer dik twee weken geleden dat ik iets geschreven heb. Maar maak je vooral geen zorgen. Meneer is nogsteeds lekker aan het genieten.

Bij familie was het rustig en kalm. Elke ochtend baantjes trekken in het zwembad, vaste tijden voor het eten en af en toe even op brommertje toeren. Lekker zo'n vaste routine. Ook heb ik samen met Mimin en Adi een geweldige trip gemaakt naar een prachtige waterval. Een beste wel! Het was een geweldige ervaring. We gingen op scooter heen. Steile, smalle en drukke wegen, mooie dorpjes en overal super mooi uitzicht. Het was een goede tijd bij mijn familie in Singaraja.

Na het bezoek aan mijn familie ben ik weer naar Kuta gegaan. Een bus reisje van ongeveer 4.5 uur. En dat voor nog niet eens 8 euro. Poeh wat een straf, lekker zitten en genieten van alles om me heen, een praatje maken met de mensen in de bus en mijn Bahasa Indonesian tijdens de rit aan het bijschaven. Jaja beetje Indonesisch luln vind ik moooi!

Eenmaal in Kuta ben ik gaan meeten met Daniel. Een Duitse jongen die Roelof en ik in Australië hebben ontmoet tijdens onze tien daagse trip op Frazer Island. Hij zit eigenlijk in dezelfde situatie als ik, was eerst ook aan het reizen met een buddy. Na een goed gesprek en een biertje besloten we dat wij samen een reisje gingen maken. Daar moest op gedronken worden hihahooo. We hebben de keuze gemaakt om naar één van de drie Gili eilanden te gaan. We konden kiezen uit Gili Trawagan het party eiland, Gili Meno het romantische eiland en Gili Air het hippie eiland. De laatste leek ons het leukst. Dus Gili Air it was! Het hippie eiland met de Magic mushrooms en heel veel gekke maar vooral leuke en grappige indo's.

Onze boottocht vanaf de haven PadangBai naar het eiland was al leuk. Op het dek met een bintang en goed muziekje vaarden we naar Gili Air. Onderweg kwamen we nog twee bekenden tegen, the Norway guys René en Erik, die ook in dezelfde groep zaten op Frazer Island. Kleine wereld wel!

Op Gili begon een nieuw avontuurtje. De eerste twee nachten sliepen we op de camping Begadang in een twee persoons hutje. Wel grappig voor een keer, maar het was zo ontzettend warm met alleen een ventilator

De tweede dag ontmoetten wij Claura, zij werkte op het eiland. We kwamen met haar aan de praat omdat wij een duikschool zochten en zij had een vriend en die had ook een vriend en daar dan een vriend van had een duikschool. Hartstikke mooi. Ze bracht ons er direct heen. Onze eerste indruk was dikke vette prima. Nico van de duikschool 3wdive, ja die ene vriend, was duikinstructeur en vertelde ons hoe het allemaal werkte. We moesten er even over nadenken. Maar na een goede maaltijd liepen we terug en meldden we ons aan. We kregen te horen dat we de volgende dag al konden beginnen niceyyy! Die avond de coolste zonsondergang gezien met de vulkaan op de achtergrond met het licht en wolken. Super gaaf. Natuurlijk een fototje van gemaakt. Het resultaat daarvan is heel snel te zien tussen de foto's van week 12/13.

Mijn eerste duik is dan een feit. Op de verjaardag van mijn omatje en mien broeder Reggi. Wat een fantastische ervaring was dat. Ik kwam in de andere wereld terecht. Op twaalf meter diepte lekker beetje rondzwemmen en rondkieken, helder water, genieten van alle nieuwe dingen die ik voorbij zag komen en genieten van de rust. Het was één en al genieten geblazen. Het was soms lastig om een goede houding te hebben in het water. Maar voor de eerste keer ging het harstikke mooooi. De tweede duik ging al een stuk beter. Eerst natuurlijk het zwembad in om een paar duikskills te oefenen en daarna weer het open water in. Je leert jezelf beter te positioneren in het water, langs het prachtige koraal en duizenden vissen. Super vet.

Maar de laatste dag was het aller aller best! Dikke vette schildpadden, wel vijf, zes bij elkaar en bijna net zo groot als mijzelf ik vond het echt geweldig. We konden zo dichtbij komen. Kon der bijna mee gaan knuffelen zo dichtbij gewoon. En het maakte de turtles helemaal niks uit. Die gaven geen kick en gingen gewoon lekker door met chillen. En naast de turtles waren er nog zo veel andere super gave dingen te zien. Dit was iig niet mijn laatste duiksessie deze trip. Dat is één ding wat zeker is. Na de duik hadden we onze theoretische examen. Deze was een makkie voor ons. We slaagden allebei en konden onszelf echte open water divers noemen. Whoopwhoop!

Dag 92, onze één na laatste dag op Gili Air, zijn we samen met Claude naar Lombok gegaan. Daar in de haven een scooter gehuurd voor de hele dag en zijn we door Lombok heen gebroezttt. Ik vond het contrast wel heel groot. We hebben hele leuke en mooie plekken gezien, maar ook heel veel puin, ingestorte huizen en straten vol met stenenbrokken etc. Ik vond het wel heel interessant om te zien hoe ze met elkaar vol gas aan het herbouwen zijn. Harde werkers!

Op Lombok is ook zeer lekker eten wauw wauw wauw. Kn der nait genoug vn kriegn. Ook hebben we daar nog een tempel bezocht, een groot winkelcentrum en genoten van de mooie uitzichten van de bergen. Boven op de berg ook nog ff visje gegeten.

Al met al hebben we zeer genoten van Gili Air en Lombok, leuke mensen leren kennen, alleen maar lekker gegeten, mooi weer gehad en met een dive licens het eiland verlaten en terug gegaan naar Kuta.

De plannen voor de aankomende dagen zijn een dagtour in het centrum van Bali, rond Ubud. Hier kunnen we verschillende dingen zien, zoals the monkeyforest, een aantal watervallen, we kunnen rafting doen als we willen en ga zo maar deur. Na deze tour blijven we dan in Ubud om nog meer leuke dingen te doen.

Hoop dat jullie mijn blog nog met plezier lezen, want ik blijf het lekker op deze manier doen hehe. Zo zijn jullie er allemaal een beetje bij! Ik heb alweer leuke dingen bedacht wat ik kan doen de komende dagen/weken. Blijf bij me zou ik zeggen en berichtjes zijn altijd welkom! De foto's komen er zo snel mogelijk allemaal op te staan. We zien elkaar snel weer

Reacties

Reacties

Henny en Anne

Wij missen de foto's. Dikke kus

Roelof en Jordi Sikkens en Boelhouwer

Komen zo snel mogelijk! Heb op het moment heel traag internet..

Marieanne

Klinkt allemaal heel goed! De paddenstoelen hebben jullie gelaten voor wat ze waren? En zo'n duikbrevet is ook nooit weg. Op naar Ubud ! Spannend! Have a nice time!!

Hilda Bazuin

Hallo Jordy.

Ik heb weer genoten van je reisverslag . Je kan zo leuk alles vertellen. Goa moar zo deur.
Leuk om weer een reismaatje Daniel te ontmoeten daar.
De foto's zie ik dan nog wel.
Groetjes van de Tante van Roelof.

Jochem

Ja ja die duiktrip met grote schildpadden zo groot als jijzelf zeker beleefd op het paddo eiland gili air??

Maaike Prins

Wat weer een geweldig verhaal,goed dat je dit allemaal zo verwoord dit zou je bij thuis komst nooit allemaal terug kunnen vertellen. Fijn dat je weer een maatje hebt ontmoet ,samen iets beleven is toch anders dan alleen.Jordi geniet er van tot de volgende keer.liefs Maaike

Mama Irma

Manmanman.....het kan niet op. Ik was al een tikkeltje jaloers, maar dat gevoel wordt steeds groter. Hoe staat t met de kilootjes??? Ik hoor eten, bier, eten, bier, eten bier....... x mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!