Week 2

Hallo reismeemensen, terugkomend op week 1. Onze eerste nacht op het zuider eiland was dus in Nelson, mooi dorpje in een leuke hostel. Toen we Nelson gingen verkennen (op zoek naar eten!!) raakten we aan de praat met een man van een eetkraampje, hij was zeer enthousiast over het plaatsje Nelson en we moesten daar ook maar het nieuwe jaar gaan vieren. Dik feest. Helaas zijn we dan ergens op het noorder eiland.

De volgende dag (day 7) zijn we vroeg op gegaan, auto vol geladen met boodschappen zoals je kan zien op één van onze foto's en daarna whoopwhoop naar het Abel Tasman national park gereden. Daar hebben we voor één nacht een soort cabine gehuurd voor backpackers. Beetje jammer dat we de enige backpackers waren.. We konden nog niet direct in checken en dus onze nieuwe wandel patta's aangetrokken en zo het Abel Tasman park in gewandeld. Onze eerste echte hike. Niceyy! Was heel leuk, maar helaas was het alleen maar regen. Daarom de keuze gemaakt om de volgende dag naar de zon te rijden.

In NZ is het vaak zo dat als het regenachtig is in het westen van het eiland is het droog in het oosten. En andersom. Dit komt door de hoge bergen.

Onze route voortgezet. Richting the Nelson lakes national park. Super mooie lakes. Bij het meer Rotoroa zagen we een leuk hutje waar we kopje koffie konden drinken. Maar eem gedaan. De mevrouw waarvan dat hutje was die zei dat Hokikita een leuk plekje was. Prima, daar maar een kijkje nemen. Voor onderweg nog een dikke muffin meegenomen.

Terwijl we richting Hokitika reden (het westen van het zuider eiland) zagen we dat we goed zaten. Mooie blauwe lucht en prachtig aan de zee. Ik vind het mooi!

Het was even zoeken naar een mooi plekje, maar het was zeker de moeite waard. Leuke kleine camping, met alles der op der aan. Voor twee nachten geboekt. Next day hebben we een mooie hike gedaan waar wij als enige liepen. In the middle of nowhere. Pittig wel! Super vet. Daarna plonsje gedaan in de oceaan en op het zwarte strand gelegen genoten van the sunn en beetje bruiner worden hehe.

Dag 10

Tent en alle spullen al vroeg ingepakt en op naar Franz Josef Glacier. Dit was kleine 2 uur rijden. We hebben daar een hike van minstens 2.5 uur gedaan en de Franz Josef gletjer van dichtbij gespot. Samen maar eem op de foto gegaan, terug gewandeld en hup in de auto naar Wanaka. Dit was 4 uur rijden. Was even doorzetten, maar bij aankomst zagen we al snel dat tegenover ons hostel een Irish pub zat. Eerst maar een goede maaltijd naar binnen werken bij een indisch restaurant waar ze heeul pittig eten serveerden (zwetunnn) en daarna de pub in.

Vandaag zijn we in Glenorchy beland(hier in deze omgeving zijn de films Lord of the rings opgenomen), op een camping tussen de bergen met op de puntjes daarvan een laagje sneeuw. Terwijl bij ons een prima temperatuurtje was van zo'n 24 graden. Ik vind het mooi!

Vandaag was eem een relaxdagje. Net nog even kiekje genomen bij het meer hier vlakbij en morgen weer beentjes aan het werk zetten met een hike van een paar uur. Nicey! Tot zo ver

Dag 12 hebben wij een mountainbike gehuurd ipv een hike te doen. Het plan was om naar Paradise te gaan. Dit ligt ongeveer 15 km verwijderd van Glenorchy. Leuk een eindje fietsen dachten wij. Maar.... na ongeveer de eerste bocht merkten we hoe steil het wel niet was, na 9km kwam er een Gravel road, 1 km daarna begaf Roelof zijn versnelling ding het en had hij nog maar drie versnellingen, we hebben nog twee keer moeten lopen omdat het een kleeein beetje veel te steil was voor zulke ervaren fietsers als wij. Toen dachten wij laten we nog (onbewust) een kilometertje extra fietsen. En toen weer terug ? Maar zoals je kan zien is alles het waard geweest! En wij hebben onze conditie training weer gehad. Ik vind het mooi!

We zijn gisteren in Te Anau aangekomen en hebben weer een prima plekje weten te bemachtigen. Vandaag zijn we in de vroege morgen richting Milford Sound gereden. Daar hebben wij een super mooie boottocht gedaan tussen de bergen, rotsen, watervallen, zeehonden en ook zelfs een groep dolfijnen gespot. Nu alweer een geslaagde dag. We zien elkaar in week 3!