Week 4

Hallo reismeemensen, beetje aan de late kant met ons verhaal, maar dat heeft zo zijn redenen. Kom ik nog op terug We gaan het eerst hebben over week 4! We zaten begin deze week op de ferry om weer naar het Noordereiland te gaan. We zaten op een mooi plekkie helemaal voorin. Het was super helder (dat was de heenreis wel anders) en daarom konden wegoed zien hoe wij tussen de bergen het Zuidereiland gingen verlaten. Een mooie laatste blik dus!

Eenmaal aangekomen in Wellington kwamen wij er achter dat we nog helemaal geen planning hadden voor de aankomende dagen. We zijn toen naar de stad Wellington gereden om daar een kopje koffie te halen ergens en er even voor te gaan zitten. In een klein koffiehuisje ergens in de stad Wellington hebben wij iets via Airbnb geboekt. Voor degene die niet weten wat Airbnb is, dit is een soort website waar particuliere mensen een slaapplek aanbieden aan bijvoorbeeld backpackers zoals wij. We hadden voor twee nachten geboekt en besloten direct heen te rijden.

Bij aankomst werden we open ontvangen door Blair. Dit was de verhuurder. Hele aardige kerel van in de veertig, die zelf ook vele reizen heeft gedaan, veel mensen heeft ontmoet, de wereld heeft gezien en nu andere mensen een kans geeft om dit ook te laten ervaren. Vanaf het begin voelden wij ons thuis. Hij had van zijn hele tuin en schuur een backpackers verblijf gemaakt leek het wel. Super tof! Eentjes, kippetje en nog wat andere dieren liepen wat rond hun ding te doen. Ik vind het mooi! Na onze rondleiding maakten we kennis met Blair zijn broer, cain, zus Chantal en zijn vader Martey. Geweldige mensen. Vanaf dat moment super avond gehad onder de echte kiwi’s met een aantal lekkere biertjes, leuke verhalen, gezelligheid, een spot en een leerzame les over de monkeytree. Kar pai bro! Dit zegt al genoeg denk ik

De dag er na konden wij gebruik maken van Blair zijn mountainbikes, eem paar mooie routes gebiked en van zijn golfsticks, eem tigerwoods uitgehangen op de golfbaan een paar meter verder op. En wat nog wel het aller tofst was dat wij met Blair mee gingen naar zijn taikwando school waar hij les gaf aan de kids. Daar konden wij ook zijn apparatuur gebruiken. Eem lekker sportn Oja en toen terug kwamen waren Martey zijn haren blond geverfd, zoals afgesproken (de avond er voor). Ooit een opa blond zien worden? Wij wel we bedanken hun voor deze fantastische dagen.

Dag 24 zijn we naar Waihi gereden, een tripje van dik 7 uur. We sliepen vier nachten in een soort hotel/hostel. Even bijkomen van alle drukte. Het was niet een heel mooi hotel, het was ook niet een heel leuk hotel, we hadden ook geen grote kamer, maaaar gelukkig waren de bedden dikke vette prima. Deze dagen waren we dan ook niet veel in het hotel aanwezig. Dag 25 zijn wij naar Waihi beach gegaan. Het was onze eerste echte strand dag met mooi weertje en mooie golven. Daar hebben wij surfpakken en surfplanken gehuurd. En daar gingen we, twee houthakkers op een surfplank. Ondanks dat het ongelofelijk lastig was, hebben wij allebei toch een aantal keereen mooi golfje gepakt! Jaja zekersss.

Ook zijn we naar Hahei beach geweest en daar gesnorkeld. Echt met een super chil vakantie gevoel beetje rond zwemmen en visjes kieken. De terug weg zijn we nog langs Hot water beach gereden om daar de hot water Pools te zien. Iedereen zat te graven voor een warm badje. Het water kan wel 60 graden worden! Het stoom kwam er van af. Ik vind het mooi!

Onze laatste rustige dag voordat we weer op pad gingen hebben we een mooie hike gedaan in Owharoa, nadat wij nog een supergave waterval haddenopgezocht. De hike heet Window loop. Toen we die hadden gedaan dachten wij we zijn nu toch zo een beetje ervaren hikers, laten we nog maar ff eentje doen. De Dickey flat er maar achter aan gedaan whoopwhoop.

Dag 28, zoohee dit was een beste. Één van de betere. Na eem heerlijk uit te hebben geslapen op dat heerlijke bed (moet zeggen dat ik die best wel mis) pakten wij onze spullen in, checkten wij uit en reden wij whoop naar Coromandel. Dit ligt in het noord-oostenvan het Noordereiland. We waren er mooi optijd, rond een uurtje of 10:30. Ons tentje op gezet en toen gelijk kiekje in het dorp gedaan. Daar spraken wij met iemand dat bekend was in Coromandel. Hij zei dat je er goed kon vissen. Nou mooi toch. Eem dagje vissen. Wij contact proberen te zoeken met dat vissersbedrijf, bleken ze paraat te staan om te gaan vissen, maar wel 6km verderop.. Heel lief gevraagd of ze misschien nog een paar minuutjes wilden wachten. Wij, nou oké Roelof (hehe), rennend de auto opgehaald en wij daarheen gereden. En ja hoor... gewoon gehaald Op het nippertje

Roelof en ik op de vissersboot met nog een paar andere vissers. We kregen een hengel in onze handen gedrukt en twee zakken met aas. Kregen te horen dat we snappers gingen vangen. Verder geen idee wat ons te wachten stond. Na een uurtje varen konden wij de hengels uitgooien. Met daarbij ook nog eens een strak blauwe lucht. Beter kon niet! Om de haverklap beet. Het was ongelofelijk. En dikke snappers dat het waren. Gelukkig kregen we wat hulp van Ed. Ed is een Nederlander dat in NZ is opgegroeid. Ook konden wij zijn visbox gebruiken voor de snappers die we vingen, want die hadden we natuurlijk niet.. we vingen de één na de andere grote jongen. We mochten ze allemaal houden. Maar wat hebben wij er aan als we niet eens weten hoe we ze klaar moeten maken...

Dus wij aan Ed vragen of hij zin had om het ons te leren. Dat was geen probleem zei hij. Zijn woorden: Na het vissen konden we met hem mee naar zijn huis om daar onder het genot van een lekker pilsje leren om een snapper klaar te maken. Hartstikke mooi en genieten toch! We hadden intotaal zessentwintig snappers gevangen en Ed had ook nog een Kingfish. Beste! En zoals Ed zei hebben wij bij hem thuis onder het genot van een biertje van begin tot eind geleerd hoe je een snapper klaar moet maken. Nu hebben we een koelbox vol met eigen gevangen en gefileerde vis dat waarschijnlijk met kerst klaargemaakt gaat worden Lekkah! Wij bedanken Ed voor deze fantastische dag!

Dat was week 4

De foto’s van week 4 zal ik zo snel mogelijk in onze blog plaatsen. Mijn mobiel is een beetje stuk gegaan en daar staan de meeste foto’s op. Jullie horen van ons groeten uit Paihi (Bay of Island)

Maaike

Het zijn weer prachtige belevenissen die wel te lezen krijgen. Ver weg maar ook hierdoor dichtbij.Jongens hele fijne Kerst gewenst(zonder kerstboom).Goedenacht begin van her nieuwe jaar.Blijf genieten.

Henk Schuurman/opa

Zo beleef je nog eens wat!

Elisa

Mooie verhalen boys, ik ben NU AL (!!!!) jaloers. Hele fijne kerstdagen gewenst in het verre Nieuw-Zeeland ???

marieanne

Van Wellington naar Waiki is dik 7 uur rijden schrijven jullie, wat een afstand? New Zeeland komt ook over als één groot natuurpark. Dat wordt wennen als jullie straks weer terug zijn, maar zo ver is het nog lang niet!! Week 5 wordt de week waarin de kerst gevierd gaat worden, ben benieuwd hoe jullie dat gaan doen, in ieder geval staat er snapper op het menu, kun je heel wat nieuw zeelanders bij uitnodigen, er is genoeg.
Een mooie week 5 gewenst een een fijne kerst. Zal wel lukken !!

HILDA Bazuin

HALLO LEUKE BOYS.
Weer genoten van jullie reisverslag. Wat maken jullie leuke en onverwachte dingen mee.. Zo te lezen iz het daar prachtig en ontmoeten jullie daar leuke en gastvrije mensen. Het is toch geweldig dat jullie deze reis nu maken. Voor jullie ook mooie Kerstdagen daar. Een heel andere sfeer ook omdat het daar nu zomer is. Maar het zal ook wel weer gezellig worden. JE tante Hilda